انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرخط خبرها

آموزش و پرورش استثنایی به دنبال تحقق سند تحول بنیادین

  • کد خبر: ۱۱۳۹۳۱
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
آموزش و پرورش استثنایی به دنبال تحقق سند تحول بنیادین
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از سه برنامه تحولی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین که توسعه عدالت آموزشی، تربیتی و نصیب برابر آموزشی می باشد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید طریفی حسینی درباره برنامه‌های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: برنامه تحولی ما یک برش ۴ ساله‌ای است که باید براین اساس تا افق ۱۴۰۴ همه اقدامات اجرایی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه یک برشی از اولویت‌های سند تحول بنیادین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد، افزود: ما یک نظام آموزشی کامل هستیم که باید برای دانش‌آموزان از پیش‌دبستانی تا متوسطه دوم در بخش‌های آموزش، خدمات و توانبخشی براساس سند تحول بنیادین، سند تحول دولت در حوزه آموزش و پرورش و همچنین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش برنامه ریزی کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: سازمان سه بسته جامع تحولی طراحی کرده که یک بسته به صورت تفصیلی، حوزه حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی را ساماندهی می کند.

طریفی حسینی خاطرنشان کرد: همچنین توسعه عدالت آموزشی، عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از دیگر برنامه‌های تحولی است که بحث پوشش جذب،  افزایش گروه‌ها و ارائه خدمات با کیفیت توانبخشی گروه‌های هدف را مطرح می‌کند.

وی یادآورشد: همچنین روزآمدسازی، کارآمدسازی و کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی و توانبخشی از دیگر برنامه‌های تحولی است که به این واسطه وارد بحث تالیف کتب، طراحی رشته و نظام توانبخشی می‌شویم که بر این اساس باید ساز و کار ارائه خدمات توانبخشی متحول شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای انجام اقدامات تحولی سازمان صورت گرفته است، گفت: درحال حاضر اهداف و راهبردهای برنامه‌های تحولی مشخص شده است و همچنین متولی، مجری و مسوول پیگیری هم انتخاب شده و تقسیم کار صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، سند تحول بنیادین به عنوان نقشه‌ راه آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت زیبایی‌شناختی و هنری را برای پرورش دانش‌آموزان و رسیدن به کمال مطلوب تعیین کرده است.

همچنین بر این اساس تمامی معاونت‌های آموزش و پرورش برنامه‌هایی تحولی در راستای تحقق اهداف و ساحت‌های سند تحول بنیادین را طراحی و اجرا می‌کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->